Tuesday, 6 September 2011

Syoknya nampak dada, syoknya tayang rambut, syoknya pakai ketat body mantap.

Apa nak jadi remaja zaman sekarang tudung hilang, nampak dada, pakai ketat nak tayang body mantap... nak bagi lelaki syok buka mata konon dia tu cantik..

Man:pkailah tdung xelok kuar xpkai tdung nmpk aurat

suria: biarlah panas la xslesa pkai tdung nie..

Man: yeke pnas, agaknya api tu pnas x, agknya neraka tu selesa x..?

Suria: menyibuk je abg ni biarlah org pnas xkan nk pkai tdung..

Man: ok lah ikut awk lah jgn kta sy x nshatkan awk di pdg masyar nti, stu helai rmbut awk laki lain tgk sy yg kne tanggung dosanya. sorg laki tgk dada awk sy yg tanggungnya nti, kalau nk pkai ketat baik berbogel je kuar tu lagi syok org tgk. kan awk nk mcm tu..

suria: apa nak dikisahkan kubur kita lain2, sy selesa mcm ni lgi cantik..

Man: cantiklah sangat, dah mta yg dikaburi oleh syaitan sja yg tgk cntik..

suria:dah la bang sy mls nk dgar cramah abg, sy nk kuar kwn da tgu.

Man: nak blik pukl berapa pulak tu...

suria: entah!! tgklah nti su blik kul bpe.k bye..su gi dlu..

Man: Ya Allah selamatkanlah aku dari siksa api nerakamu, aku tidak mampu untuk menasihati isteri aku sndri.. ampunkan hambamu ini ya Allah.

Dalam perjalanan suri dan kawan2nya tadi telah menimbulkan prasaan yg kurang dhti suaminya lalu langit terlalu gelap awan2 hitam telah brkumpul, terdengar dentuman yg kuat disambungi halilintar yang sungguh dahsyat sehingga terbelah tanah dan jalan raya yang dilaui suria dan kawan2nya.. selepas beberapa jam hujan berhenti satu panggilan telefon yg dibuat oleh doktor johari amat mengejutkan salman mengenai kejadian yg menimpa isterinya... kepalanya putus tanpa rambut,bjunya koyak sehingga menampakkan buah dadanya, badannya terputus dua akibat disambar oleh petir yang bgtu kuat itu.. salman terkedu mendengar penjelasan doktor johari sehingga terduduk di lantai..
terkenangkan kembali nasihat yang selalu diberikan oleh salmanna kepada isterinya tidak pernah di endahkan isterinya.. agaknya inilah hukuman tuhan berikan sejak di dunia lagi.nauzubillahi min zhalik...

Hukum menolak ajakan suami...

Ramai diantara wanita dan para isteri diluar sana yang tidak faham apa maksud hadis ini, walau mereka membacanya tetapi masih membelakanginya juga. adakah sedap dilaknat oleh malaikat,adakah bagus..

Dari Abu Hurairah, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

إِذَا دَعَا الرَّجُلُ اِمْرَأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ فَأَبَتْ غَضْبَانَ عَلَيْهَا لَعَنَتْهَا اَلْمَلآئِكَةُ حَتىَّ تُصْبِحَ

“Apabila suami mengajak istrinya ke tempat tidurnya lalu istri enggan sehingga suami marah pada malam harinya, lalu malaikat melaknat sang istri sampai waktu subuh sehingga suami itu reda kembali.” (HR. Bukhari: 11/14)

Hukum dan Dosa yang di anggap biasa

Hukum dan Dosa yang di anggap biasa

Firman Allah s.w.t. dalam Surah An-Nur, ayat 31 bermaksud;

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak- anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.”

Sabda Nabi Muhammad SAW: “Bahawa anak perempuan apabila cukup umurnya, maka mereka tidak boleh dilihat akan dia, melainkan mukanya dan dua tapak tangannya hingga pergelangan.” (H.R Abu Daud)

“Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi yang telanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya“ (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Berapa ramai wanita yang mengikut hukum dalam cara berpakaian hari ini??

Ini baru cara bertudung, belum dikira wanita yang tidak bertudung lagi..Lagi la pelbagai gaya yang pelik-pelik dapat dilihat..

Saya membawa isu ini bukan untuk mencetuskan kontraversi atau menaikkan kemarahan wanita namun saya melihat masalah ini semakin menular. Perlu rasanya saya untuk menyampaikan kebenaran disini walaupun sepatah ayat agar umat Islam di negara kita kembali kepada cara Islam yang sebenar, dan agar negara kita terhindar dari kemurkaan Allah SWT.

Penutup: Sebaik pakaian adalah Takwa

Saya memohon para wanita yang membaca entri ini agar membetulkan kembali cara berpakaian sekiranya cara-cara pakaian saudari hari ini seperti diatas. Marilah sama-sama kembali ke jalan yang benar. Kerana kehidupan di dunia ini tidak lain hanya persinggahan sebentar sahaja sebelum perjalanan sebenar di akhirat sana yang kekal abadi.

Saya akhiri entri kali ini dengan sepotong ayat al-Quran.

Firman Allah s.w.t. dalam Surah al-A`araf, ayat 26 yang bermaksud;

“Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan- bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmat-Nya kepada hamba-hamba-Nya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur).